4. března 2009

The Reader, IGA, PaddyPalin a AutoCad


Tento týden jsem skončil v IGA [ájdžíej]. Sice trochu předčasně a neplánovaně, ale přesto dobrovolně. Do sobotní speakingové zkoušky zbývá pár dní a je třeba se připravit. Za necelé dva týdny mi končí škola a čeká mě závěrečná zkouška. Podle toho bude ten speaking hračka. V mnoha ohledech jsem se značně zlepšil, některé části mi bohužel stále dělají problémy. Ale co naplat, budu se snažit a nějak to dopadne!

V pondělí jsme si zašli s Alexem zlepšit náladu do kina na dramaticko romantický válečný thriller The Reader [Předčítač]. Jak napovídá čsfd, jedná se o příběh lásky, tajemství a soucitu na území poválečného Německa. Jednoznačně nejlepší snímek co jsem tady v Sydney viděl, a že jich nebylo zrovna málo. Jako jeden z mála filmů, který nutí přemýšlet. V hlavní roli účinkuje skvělá Kate Winslet, která byla za úctyhodný výkon oceněna oscarem, což jsem se dozvěděl až po příchodu domů od korejce Minsa. Velkou radost jsem měl taky z toho, že ač to nebylo zrovna lehké, dá se říct, že jsem všemu bez problémů rozuměl. I definitely recommend it.



Jinak jsem přemýšlel, že by bylo dobré se zmínit trochu o pracovních příležitostech v Sydney. Z dřívějšího popisu může leckdo usoudit, že si tady člověk do jednoho dne najde práci a není to vůbec složité, ale pravda je trochu jiná. Moc jsem ty peripetie s hledáním a věcmi okolo nepopisoval, proč taky, ale někomu, kdo se tady chystá, by se to mohlo hodit.

Prolézání inzerátu v novinách, nespočet telefonátů, kolem 50 rozdaných životopisů, na 100 rozslaných mailů. Rád bych řekl, že alespoň někdo. Ale v 99% případů opravdu nikdo neodpoví. Můj poslední marný pokus byl outdoorový shop PeddyPalin za rohem. V období Vánoc potřebovali lidi jako sůl, dokazovala to početná skupina pracovníků, tvořena převážně nepálsky mluvícími přistěhovalci, jež bych si troufl tvrdit, měli angličtinu horší než já. Zabralo mi plůlhodinu vyplnit nějaké jejich dvě lejstra. Otázky jako, kde jsi všude cestoval, co jsi zažil, jaké máš plány a jaké znalosti můžeš uplatnit v komunakaci se zákazníky, byly jako stvořené pro mě! Nadšen jsem vše odevzdal s pocitem, že mě musí do druhého dne zaměstnat. Mám však takové nemilé tušení, že to nepříliš usměvavá paní snědé pleti za pultem zmuchlala a hodila do koše. Jak jinak si vysvětlit, že se do teď neozvali a halda nepálců tam pobíbá mezi stany, pohorkami a batohy dále?

Další můj triumf byly kopie nedávno nabytého certifikátu Autodesk Academia z AutoCadu a Inventoru. North Sydney, kde se nachází má škola, se technickými firmami jen hemží a o inzeráty s požadavkem detailní znalosti právě těchto programů není nouze. Plat 5x vyšší než v IGA by ze mě za tu dobu udělal skoro milionáře a teď někde bych se nejspíš koupal s rodinou a nejbližšími na Fiji. Ono v přepočtu necelých 800 Kč na hodinu opravdu není k zahození. Někteří na emaily odpověděli, většina však ne. Asi jsem v přesvědčování o tom, že opravdu není důležité být resident (občan Austrálie) nebyl dosti důsledný. Což o to, že to byl jeden z pěti hlavních požadavků. Nechal jsem tedy hledání zaměstnání v tomto oboru asi hned dva týdny po příjezdu a ztrávil hezkého půl roku v iga. I tak to byl obrovský přínos a dobrá zkušenost. Děkuji všem zůčastněným a zdravím nepálské kluky i holky u pokladen. Budu na Vás vzpomínat.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Vasku!

To jsem rad, ze se Ti konecne nejaky film padnul do oka!

Premyslel jsem o Tve dosavadni nespokojenosti se shledlymi {nebo zhledlymmi - cerctvejsi maturanti - poradte?!} filmu. Po dlouhem analytickem rozboru Tve duse a filmu jsem dospel k dvema moznym vysvetlenim:

A - filmy to byly vazne spatne {nevim - nevidel jsem!}

B - Nez formuluji myslenku, dopvolim si malou otazku: Pred podivanim se na filmu sis o nich na csfd vzdy precetl? Pokud ses totiz predem informoval o deji, nametu, hodnoceni a oceneni, v tom by mohl byt kamen urazu! Predem uz bys totiz vedel, kdo je hodny a kdo zly, "kdo umre" a misto zajimaveho napeti by ses soustredil spise na hledani chyb a nedostatku, o kterych sis predem precetl. Film by ztratil svou dynamiku a kouzlo - ktere by jinak mozna - aspon na poprve - mohl mit! Ja bych se o filmu predem neinformoval a chtel se na nej divat nevedomy a neovlivneny - jak by rekl Cimrman - "s hlavou jasnou a prazdnou"!

V NSW Ti zbyva doslova par poslednich dni - doufam, ze si je v mezicase stacis uzivat!

V leccems te lituji, ze uz Ti to pomalu konci, v leccems Ti zavidim!

Drz se

Arthur

Vašucek řekl(a)...

Ahoj!

K těm filmům, na čsfd vždy zkouknu procentuální zhodnocení, které ač nemusí být vždy objektivní, o filmu v lecčem napoví. Nerad bych šel do kina na 40% americkou komedii pro screenagery :-D a jelikož nejsem až takový filmový fanda, nezbývá mi nic jiného. Ve zkratce si přečtu o čem film je, což je další důležitá věc. Pokud je to žánr, který se mi nelíbí nebo na něj nemám v danou chvíli náladu tak na to nejdu. A nepamatuji se, že by se stalo, že by někdo v krátkém úvodním popisu filmu zmínil hlavní myšlenku, detailněji děj, chyby či dokonce jak to dopadne.

Takže odpověď B to není. Nabízí se A s čímž, ale taky nemůžu souhlasit, protože shlédnuté filmy byly kvalitní a i přesto, že jsem někdy zmínil negativní hodnocení, byly kvalitní, jen jsem se nestotožnil s většinovým hodnocením.

Tož tak :) snad jsem to trochu objasnil.

Poslední dny ještě nejsou, nakonec jsem trochu pozměnil plán a poletím s Brisbane, takže v NSW ještě noc pobudu.

Už se to krátí, ale čeká mě ještě spoustu dní! Hopefully.

Drž se v té zimě.