28. února 2009

Queen Marry 2 v Sydney


Ještě před samotným odjezdem do Austrálie jsem při hledání informací narazil na loď Qeen Mary 2, jež se se svými 345m, pyšní statusem nejdelší loď světa. Jak mě zamrzelo, když jsem si přečetl, že v Sydney už kotvila. Ani mě nenapadlo, že by se to mohlo stát znovu, a zrovna když jsem tady. A taky, že jo. Tento čtvrtek připlula na jeden den do Sydney Harbour. Museli jsme se hezky projít abychom se k ní dostali...do přístavu vedle opery, Circular Quay, se totiž pro svou velikost nevešla. Viděl jsem ji dokonce ráno při cestě do školy z okna vlaku při přejezdu Harbour bridge. Na tu dálku tak mohutně nepůsobila, ale když jsme od ní stáli jen několik desítek metrů tak to byla jiná. Možná to tak na fotce nevypadá, ale povšimněte si autobusů v pravém dolním rohu.



Odcituju wikipedii. Loď, která dokáže pojmout 2620 cestujících a 1253 členů posádky a která stála 460 milionů britských liber, překypuje luxusem. Cestující mají k dispozici pět bazénů, knihovnu s 8500 svazky, běžeckou trať či vinný sklípek s 343 druhy vína. K dispozici je několik druhů kajut, ty nejdražší stojí na týden až 1,6 miliónu korun.



4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Hello Boy!
Konečně jsem měla tolik času,že jsem mohla dočíst všechny tvoje příspevky a prokouknout fotky (to papání vypadá skvěle:)
Fotky jsou jak jinak než krásné a zážitky ti fakt závidím,musí to tam být nádhera.

Snad mi tu vyjde chodit častěji,tak se měj moc fajn a zas někdy AOJ
barly

Leñita řekl(a)...

mno docela mi trvalo, než jsem rozpoznala ty autobusky...a teda...respekt :)

Anonymní řekl(a)...

Když už napsaly holky, napíšu taky! Pořád čtu tvé nové zážitky, a že jich máš teda dost! Jeden je opravdu lepší než ten druhý, a ty fotky jsou na tom úplně stejně! A ta loď, to je krása! Vlastně všechno je to krása :-) Zdraví Kamča

Vašucek řekl(a)...

Taky zdravím a děkuji děvčata :)