5. února 2009

Taronga Zoo


Už dlouho jsem plánoval navštívit známou Taronga Zoo. Věděl jsem, že to bude s mým čtením cedulek a focením, celodenní výlet a proto se mi nechtělo jít samotnému. Krásné prosluněné nedělní ráno snad zapůsobilo a nemusel jsem ukecávat dlouho. Nový korejský flatmate Min Seok (říkám mu Minso, což by měla být i správná korejská výslovnost) a ozzik Dejan se vydali semnou.



Z Circular Quay jsme dojeli ferry pod kopec, na nemž se rozprostírá 29 hektarů velká zoo. Dejan ještě nedávno bydlel v sousední čtvrti Mosman a tak nás hned ze začátku upozornil, že nebudeme platit nekřesťanské desítky dolarů za vstup a pohodlně (jako ostatní australské děti - dodal) to vyřešíme východovýma dveřma v suvenýr shopu. Nakonec hodil pár dolarů paní (která byla taky jeho známá) do okýnka u lanovky a nemuseli jsme ani šlapat po svých.



Nepletl jsem se, ztvrdli jsme tam do zavíračky a od poloviny už kluci začínali být na moje "wait, wait I am just going to take a pictur" alergičtí až nepříjemní. Těžký to úděl. Jinak zoo hezká, necelých 3000 zvířat, přes 350 druhů a všechno to bylo udělané zajímavě a tématicky. Když jsem si vzpomněl na poslední zoo z dětství (ani nevím kde to bylo) tak se mi vybavily asfaltové chodníky, stejné typy klecí a nebohá utrápená zvířata (opět přeháním), kdežto tady se cítíte skoro jako v přírodě, všude palmy, kousek moře, volně pobíhající některé druhy zvířat .. nebýt těch stánků s nanuky a cocacolou.

Nějak taky nechápu jak jsem si mohl asi po třetí připálit ruce a krk, když už je i tak mám docela černé (na poslední fotce z Manly to tak nevypadá - viz. Arthurův komentář). Namazal jsem se až to začalo červenat a bylo pozdě. Ještě, že jsem na každém kroku veřejné pojítka s pitnou vodou. V takových vedrech nezbytnost.

Ale byl to fajn, viděl jsem na půl metru klokana. Dokonce jsem si mohl sáhnout (ale neudělal jsem to).



Lvi, sloni, žirafy, medvědi, gorily, kondoři, brouci, hadi, koaly, metrové želvy, zkrátka bylo se na co dívat.



Neděli jsme zakončili nákupem asi deseti croisantů s párkem v čínské čtvrti (Dejan je jedlík) a rafinovaným vniknutím přes požární schodiště na zeleninový trh v Peddys Marketu, který se zavíral. Naskytla se nám tak možnost nákupu pomerančů, hroznů, broskví a čehokoli doslova za centy.

Fotky tady.

5 komentářů:

kantorci řekl(a)...

ok super žirafa a konečně kangur, asi bys to nebyl Ty abys něco neměl navíc a zadarmo. Užívej, tady je škaredě a řádí chřipka, pa

Anonymní řekl(a)...

No hehe, sice navíc a zadarmo jak říká tvá rodina ale na 100%, viď? Kámo ta tvoje stránka, to taady čekuju každý den a čekám na něco nového, možná bys to měl opravdu zkusit nějak natisknout a vydat:-) Svíďa

Vašucek řekl(a)...

kantorci : Kangur speciálně pro Vás :-D

Svíďa : Jen čekuj ;) vytisknout nevím, ale určitě to bude super číst zpětně. Na žačátku mě to nenapadlo a mělo to mít spíše informativní charakter, ale jako nějaká forma deníku je to fajn.

Anonymní řekl(a)...

Tyjo super! Když se podívám na ty fotky, tak mi to připadá jako by to teplo co tam máte, z nich uplně sálalo narozdíl od zdejšího hnusného počasí.

No a to hledání skulinek v systému.. to jsi prostě ty ,na to není co dodat :D

Honza K.

Vašucek řekl(a)...

Čau Honzo :) Tebe jsem tady ještě neviděl! Už máš po všech zkouškách, že se flákáš po internetech? ;-D Jinak teplo tady je, to jo..někdy až moc.