1. února 2009

Surfing na Manly beach


Už jsem tady takovou dobu a ještě jsem o surfingu nic nenapsal, měl bych se stydět, vždyť je to národní sport. V sobotu po práci jsem byl domluven s ozzikem Nickem a jeho přítelkyní, (Channel :-D) která je záchranářkou na Manly beach, že zajedem zasurfovat. Počasí vyšlo, bylo vedro a docela větrno, takže skvělé vlny (na mě až moc). Netušil jsem však, že s sebou vezmou ještě tři další bláznivé kamarády.

Ale zpět k tématu. Jako letitý snowboardista mám dobrou průpravu, na surfu se stojí stejně, jen se člověk musí ve vodě z ležící polohy dostat do stojící, což většinou na vratkém kusu desky není až tak jednoduché. Fajn je ale to, že na sjezdovce jste omezení, jak lidma tak prostorem, kdežto v moři jste úplně volní. Rozdíl v čekání však až takový není, to co co si vystojíte v zimě na vleku, strávíte ve vodě čekáním na dobrou vlnu. Ale ano...vstát v 10, natáhnout wetsuit, vzít prkno do ruky, vyjít z terasy na pláž a celý den surfovat by mi nevadilo. I když už bylo pozdě odpoledne tak jsem se tam vydržel plácat asi 3 hodiny.



Ještě se zmíním k těm kamarádům. I přesto, že jsou do jednoho australani, vypadají každý úplně jinak a a kdyby stáli v řadě vedle sebe, tak by jste nikdy neřekli, že můžou být jedné národnosti. Je to jednoduché, Austrálie je poměrně mladá země, jejíž vznik se datuje teprve rokem 1770 a proto jsou všichni přistěhovalci.



Zleva srb, angličan a ind (? nejsem si u toho posledního úplně jistý). Většina z nich se tady narodila (nebo zde od mala žijí), mají australskou národnost, angličtinu, přízvuk, vzdělání prostě typičtí ozzici, ale na své předky nezanevřeli, a jsou na ně zdá se náležitě hrdí. Je jedno, že je jeden tmavší a druhý má šikmé oči. Rozumí si, chodí spolu do školy a jsou kámoši a tak je to tady dá se říci se vším a všude. Řekl bych, že právě díky té multikulturnosti jsou zdejší lidé na sebe tak hodní a milí. Cizinci jsou tady všichni a tímpádem nikdo.

Pár fotek ze soboty.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Táák a teď ti opravdu moooc závidím, ale hoodně mooc, sám víš proč...
Jak se surfovalo? Sjel sis třeba vlnu nebo tak, myslím jako že bys na tom aj zatáčel a ták? Hehe tady píšu a furt se tě ptám jak se máš, ti napíšu jak se mám já taky: Pochopil jsem, že i když je člověk vzdělaný a má tisíc titulů tak to může být slušný debil...:-D Měj se, dávej an sebe pozor a těš se na přivítací party až přijedeš:-) Svíďa

Leñita řekl(a)...

Jj, koupíme Ti trenažer na surfing :D

Anonymní řekl(a)...

Skvele!

Taky mne zajimaji Svidovy dotazy! Dal sis nejaky jib, popr. drop?? A jak velke ty vlny asi byly? Vim, tezko se to odhaduje..

Ale v teto sekci to u mne vyhrava jednoznacne Srb.

Take by mne zajimalo, jestli lide poznavaji pri beznych situacich, ze jsi novy a odjinud?

Arthur

Ps:

Pripadas mi porad nejaky bily. Slun se!

Vašucek řekl(a)...

Svídě : Zas takový profík ještě nejsem :)) i když je to docela podobné jako snb, tak ve vodě jsou různé proudy, furd Tě to někde tahá a fakt to není sranda. Takže na nějak zatáčení to fakt nebylo. Ale když se chytne vlna tak to pak sviští samo. Uč se uč, za pár let si možná někde zajedem zasurfovat na dovolenou. A na párty se těším ;)

Hruška : To existuje? ;-D

Arthur : Jasně, dával jsem si to ve vodě jakoby nic ;) vlny se lámaly docela daleko od břehu, možná to jde vidět na fotce. Ale měly i přes dva metry, což je až až. Slušně Tě vypleská i metrová. Srb vede i u mě! Zmíním se o něm v dalším příspěvku. Jinak, že by na mě přímo nějak koukali jako na cizince to asi ne, leda když mám na nohách sandály a né národní obuv - žabky. Při běžných situacích je to však poznat hlavně podle angličtiny, výslovnost se člověk může naučit perfektní, ale přízvuk bude mít vždycky. Btw. bílý zůstanu, brrr nemám rád slunění! Stop rakovině.