19. února 2009

Jervis Bay [School trip]


Jsem zpět! Uff. K nedělnímu balení bych dodal jen tolik, že ačkoliv jsem nebral stativ, měl Alex dvakrát menší batoh než já. Hold mě i tady drží zvyk, že nůž, nepromokavá bunda, KPZ (krabička poslední záchrany), čelovka, dezinfekce a další nezbytné věci jsou potřeba dnes a denně. Hodit se to může, ale né v domě, kde je vířivka s pozlaceným kohoutkem.

Na centrále jsme na Hanze a pronajatou dodávku čekali v deštivém počasí asi dvacet minut. Jako správný ozzik nemohl přijet včas a vymlouval se na nedělní dopolední dopravní špičku. Naskládali jsme se, pustili hudbu a vydali se podél jížního pobřeží dolů na Jervis Bay. První zastávka byla jak jinak než v bottle shopu, nakoupili jsme taky nějaké jídlo a museli se po cestě 2 km vracet k ohradě s krávama. Japonka kuniko krávu nikdy tak blízko neviděla a musela si je vyfotit. To, že během prvních pěti minut v autě nacvakala z okna asi 100 fotek zmiňovat nemusím.



Australská pofiderní GPS s displejem menším než na mém mobilu podle očekávání zklamala, což ovšem Hanz (opět nezapomenu podotknout, jako správný ozzik) nepředpokládal a nevybavil se mapou. Chvíli bloudění vystřídalo nadšení z prostornéhu luxusního domku a večerní procházce po nedaleké pláži, která by údajně měla být jedna z nejbělejších na světě. Jako bílá byla, to zas jo, ale víme jak to chodí.



Večerní bbq (i klokan byl), Hanzova hra na kytaru, ping-pong a pár kolektivníh her s jasným cílem co nejdřív opít protihráče, příjemně zakončily nedělní večer. I přes zamračné a deštivé počasí poslední týden jsme se probudili v pondělí do krásného dne a podle rad místních jsme se vydali na nedalekou pláž, kde jsme celou dobu skákali místy až do 3m vysokých vln.



Mě se jako správnému dobrodruhovi, podařilo při prozkoumávání okolní krajiny propadnout jednou nohou do řeky, na které byl nános něčeho, co vypadalo opravdu jako zem. Foťák byl naštěstí v brašně a tu jsem stihl vodou jen ocákat. Bbq v 11 večer, popíjení, pár filmů a bylo po druhém dni.

Celé úterý bylo pod mrakem a deštivo, stihli jsme koupit tři bodyboardy (což je prkno na kterém se leží a sjíždí vlny, podstatně jednoduší než surf) a vyblbnout se na jedné odlehlé pláži, která se nacházela v národním parku na druhém konci Jervis Bay. (foto jen ilustrační)



Po 4 hodinách únavné jízdy jsme byli večer v 10 zpátky v Sydney. Popsal jsem to ve zkratce. Bylo to super! Spolužáci Alexe vzali jako jednoho z nás a celkově se to fakt povedlo. Srandy kopec a legendární hlášku, nejen našeho výletu, "No worries mate" si budu nejspíš pamatovat navždy.

Fotky tady.

5 komentářů:

kantorci řekl(a)...

Asi paráda, co? Že se Ti už stýská po sněhu, stále voda a teplo, to musí být otrava. My odklízíme to bílé co letí z nebe a neví kdy přestat, asi Ti ho budu muset alespoň vyfotit a poslat. A nezapomeň se také učit, .....

Anonymní řekl(a)...

Vasku, muselo to byt vesele!

Na vecerni dychanky necham reagovat zasvecenejsiho Svidu {timto zdravim} a zustanu u biologie:

Jsem ohromen fotografii te na plaz vyvrzene portugalske galery - mechyrovky portugalske - te slizke "meduzky" - je to zvlastni plovouci kolonie zahavcu a pro prirodovedce doslova kult! Cely zivot prohledavam plaze v nadeji, ze najakou mrtvou najdu a nalozim si ji do lihu :}.. marne. Skoda, ze by Ti tvrde zakony neumoznily ji privest.
Jinak pokud ji potkas ve vode, davej pozor - ma az 3 nmetrova zahava chapadylka, kterymi lovi ryby a ktere pry desne zahaji!

Vice nadseny nez tou mechyrovkou jsem snad jen australskymi kravami :} a fialovou barvou jejich masa v grocery store.

Mej se krasne!

Arthur

Vašucek řekl(a)...

Kantorci : Tu kalamitu u nás bych chtěl vidět :) naštěstí, je ale posledních pár dnů v Sydney po mrakem, takže se to dá.

Arthur : To znamená, že bych asi neměl zmiňovat to, že se našli jedinci, kteří se bavili tím, že na ně šlapali a smáli se tomu pukajícímu zvuku, který chudák medůza při prasknutí vydávala. Ale neboj, bylo jich tam fakt tak hodně, že Ti co šli boso museli dávat pozor kde šlapou. Druhý den na pláži jsme našli obrovskou, která měla asi 70cm, ale vypadala jinak než ty průhledné.



Jo a zapomněl jsem se zmínit, že jsem si zařídil dodávku s pravostraným řízením. Čekal jsem, že to bude složitější, ale asi bych mluvil jinak v mětském provozu. Tož tak.

Anonymní řekl(a)...

Už jsem si říkal že se pochlubím jak tu meduzu znám, že jsem jí viděl v jedné dětské mořské encyklopedii co mám doma a chtěl jsem napsat, že je to asi měchýřovka ušatá a Arthur mi to nejen zkazil ale i pojmenoval Portugalskou:-D Co naplat fauna je jeho a já budu reagovat na tu party a bbq. Chtěl bych strašně moc zkusit toho klokana a dát si k tomu pivko. Co surfování? Surfuješ i v deathwater?:-D Až přijedeš vemu tě na wakeboard, to se ti jistě bude líbit, oni říkají že je to něco mezi surfingem a snowboardingem(Naučil jsem se to letos o prázdninách a je to docela sranda) Taky mě docela zaujaly ty kravky, připomínají mi některé paní docentky u nás... Měj se užívej zlodějského kontinentu a hlavně dál piš, piš a foť:-)

Svíďa

Vašucek řekl(a)...

Svíďa : Dětská mořská encyklopedie jo? :-D Neboj klokana ugrilujeme jen co doletím! Určitě to u nás musí jít koupit. Jinak z wakeboardu jsem viděl nějaké fotky a určitě bych to rád zkusil, takže Tě beru za slovo!