16. prosince 2008

Kusu liščí


Jdu si takhle předevčírem z práce domů. Je půl jedné v noci, blížím se ke vchodovým dvěřím a periferně vidím jak se něco krčí na plotě. Nevěřil jsem svým očím. Myslel jsem si, že je to Possum, typické australské zvíře. Klíč k určování australské fauny a flóry však prozradil, že se jednalo o zvíře s názvem Kusu liščí (Trichosurus vulpecula - pro Arthura), který však k pussumovitým patří.



Délka těla 35 - 55 cm. Váha 1,5 - 4 kg. Středně velký vačnatec s chundelatým ocasem vyskytující se po celém východním pobřeží. Je všežravcem, živí se hmyzem, ptačími vejci a mláďaty, listím, výhonky a plody všeho druhu. Klokan to není, ale i tak mám radost.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Blahopreju!

Krasna fotka, pozadi perfektni, dokonaly "kyc"! Tento ulovek Ti fakt zavidim! Tesim se, az se podivam na vsechny Tve fotky a Ty zase na me.

To jsem se chtel zeptat jiz drive - boji se tam zvirata lidi, nebo je to podobne jako zde v Kanade, ze jsou skoro krotka? Kusu se totiz jevi jako by jej Tva pritomnost moc nevzrusovala...

Vasku, mas idealni moznost zajet si kousek na jih nabo na Tasmanii a definitivne rozuzulit existenci nebo absenci vakovlka v tamni faune!

Jdu spat!

Jeste jednou - krasa!

Arthur

Anonymní řekl(a)...

Nevěřil jsem, že je to Tvoje fotka až po ověření ve vlastnostech fota jsem se ubezpečil, že jo. Hezká kočička. Až budeš mít kakgura to teprve bude mazec. Foť dál. pa

Anonymní řekl(a)...

hello!
pekarna vypadala zajimave ale asi bych mela strach ze vsech tech stroju aby me do sebe nevcucly :)

takovy poradek,co se tyce piti alkoholu by meli uz konecne zavest i u nas,nekdy to je fakticky treba!

zviratko je velice zajimave a jak se krasne na tebe uculilo :) chi

jinak budem cekat az konecne dorazis a pujdem spolu na stodolni ochutnat to slavne SUSHI

bay bay barly

Vašucek řekl(a)...

Arthur : Taky se těším! Je to tak jak to vypadá, cvakal jsem ho a vůbec ho to nevzrušovalo, ani to, že byla naprostá tma a do očí mu valil blesk. Nechal by na sebe podle mě i sáhnout, ale na to jsem neměl odvahu a žádný klacík nebyl v té tmě dostatečně blízko. (Štouchnout by, ale znamenalo ho shodit z plotu, takže jsem nad tím ani neuvažoval :-D)

Barly : Eeej stodolní ne ;-)) ale na to suši mě možná ukecáte.

Anonymní řekl(a)...

hezké zvířátko :-) koukám jako blázen, ani nestíhám všechno číst, nějak moc toho teď přibylo...ale jen tak dál, aspoň člověk něco nového dozví. Tak pa lvirgo