3. prosince 2008

Jídlo aneb jak si ujíždím na suši


Prostředek týdne a máme tady jídelní okénko. O jídle toho moc nepíšu, né, že bych nejedl, ale nějak v poslední době nestihám vařit. Například dnes jsem na doporučení mamky naplnil žaludek mraženou zeleninou připravenou na másle s kořením. Nebylo to zlé. To o čem se, ale dnes chci zmínit je suši. Mnozí teď jistě zapochybují nad mým vzděláním a všeobecným přehledem. I já jsem měl v daný moment slabší chvilku, věru podle mě není normální v 19 letech nevědět, co je to suši. V našich zeměpisných šířkách jsem se s tímto pokrmem setkal jen při vyprávění či v literatuře. Jistý jsem si byl akorát tím, že hlavní složku tvoří rýže a mořské plody, to bylo vše. Nenapadlo mě doteď ani zalistovat ve wikipedii (v poslední době prý stále více upadající).


Řeknu to krátce. Po příjezdu domů si asi založím suši bistro. Skoro každý druhý den si teď oběď nahrazuji právě touto známou japonskou delikatesou (na obrázku výše). Věřím, že se mezi čtenáři najde někdo stejně nevzdělaný a suši neznalý jako já. Krátké představení neuškodí. V každé ulici, na každém rohu (nadšením přeháním) koupíte za dva dolary suši rool. Rýže nišiki se smíchá s omáčkou sušinoko a poté se nanáší na plátek mořské řasy nori. Na vrstvu rýže se nanese velmi tenká vrstvička pasty z křenu wasabi a na takto vzniklý polotovar se pak vkládá vnitřek. Správně by to měl být kaviár nebo syrové rybí maso. Tady to však upgreadeovali [čti abgrejdovali] a vevnitř můžete najít tuňáka, kuřecí maso a jiné. Výsledná vrstva se pak sroluje a vychladí. Suši je na světě! (citace wiki). Ač o vypadá jakkoliv nevábně, je to skvělé! Doufám, že zasvěceným ukápla slina a těm, kteří suši ještě neochutnali to dopuručuji brzy napravit. Nebudete litovat.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

O suši jsem měl teda úplně jiné myšlení. Nemohu si pomoct, ale bůček, nebo jiný chutný, uzený popřípadě grilovaný kousek vepřového "smoked pork" zalitý nošovickou 12-ctkou se s tímto suši nedá asi srovnat. Papej dál neodskoušené, třeba "walabies delicacy" a piš jak to chutná. S tím bistrem pouvažuj, jestli by nebyl lepší hned penzionek.
PA.

Anonymní řekl(a)...

Hehe ja tto zkusím, pokusím se najít nějaký suši bar a utratím celou výplatu=)Mimochodem to je třeba i to upgradované suši s kuřecím masem syrové? Nebudu svůj příspěvek končit obvyklým drž se a měj se fajn, ale jednoduše ahoj kamaráde, zase napíšu=) Svíďa

Vašucek řekl(a)...

Bůček a radka, to tak! :-D

Svíďa : Jestli nějakou suši prodejnu najdeš, tak dej vědět. Docela by mě zajímalo jestli něco takového u nás existuje. To kuřecí maso syrové není. Třeba dneska jsem si dal jeden kousek "chicken sweet chilli" a bylo to normální kuřecí. Zas napiš ;)

Anonymní řekl(a)...

Vašku, proč by neexistovala, v praze jsou tuším nejméně tři speciálky a suroviny na suši jde koupit i v marketech v odděleni exotický potravin. Suši bar je pak na každém rohu. http://www.e-sushi.cz/index.php?p=10

Anonymní řekl(a)...

to jsem byla já :)

Vašucek řekl(a)...

Hehe, opět se projevil pragocentrizmus (ale né, nebudu rýpat ;). Je to špatné napsáno, moje chyba. "U nás" jsem myslel jako Třinec a okolí. V Praze je všechno, to je jasná věc! A když se dívám na ten odkaz, tak v Moravskoslezském kraji nic není. Škoda, asi to fakt budu muset založit!

Anonymní řekl(a)...

tož mluvit o pragocentrismu v tomhle případě? Jakože pražáci nedojeli založit suši do ostra vy?
:D bych se pohádala.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj panove!

Na sushi {velice dobre a ... drahe} si muzete zajit ve Frydku -Mistku, respektive v Mistku na Zameckem namesti. V jedne z postrannich ulicek, naproti obsahleho antikvariatu Pod svicnem je novy sushi bar, vedeny opravdickymi sikmookymi kuchari! Dvakrate jsem tam letos v lete zavital a bylo to moc dobre, srovnatelne se sushi v zahranici..pro tu cenu jsem ale vazne ochutnal jen maly vzorek {coz mi asi kvuli me povesti burzousta nebudete chtit verit..}

Ten podnik doporucuji! S kvetnu si tam muzeme vsichni zajit.. nejpvre nakoupit nejake levne knihy a pak drahe jidlo!

Arthur

Anonymní řekl(a)...

Už jste byli na Sushi na Stodolní v Ostravě? Paráda...