24. listopadu 2008

Pekárna, stěhování a 3 hodiny spánku denně


Někomu se můj plán zdál najivní, ale když se chce, všechno jde, zní pořekadlo. Já jsem toho důkazem! Najít si přes prázdniny tři práce (dopoledne, večer a přes víkend) se ze začátku jevilo jako nemožné. Obvolané inzeráty, rozdáno padesát životopisů a posláno sto mailů. Divte se nebo ne, ale práci mám. A jakou!

Vzali mě do pekárny. Je to sice daleko jaksviňa, ale člověk si nevybere. Musím být rád za všechno! Po té co jsem se pochlubil vystudovanou průmyslovkou s technickým zaměřením a brigádama ve slevárnách a v ejotím skladu, bylo jasno! Žádný pekař, žádná mouka ani pás. Byl jsem strčen do údržbářské dílny. Měli dovézt nějakou novou pec a potřebovali někoho kdo umí držet kladivo, aby asistoval u skládání. Samozřejmostí byla věta "I can use hummer very well" [umím používat kladivo velice dobře], což není až tak pravda (kdo mě zná ví), při každém klepnutí mrknu a při každém druhém se praštím do prstu. To v tu chvíli však nebylo podstatné. Na(ne)štěstí na pec naběhli 4 profíci a pomocná ruka nebyla potřeba.

Nějakou práci pro mě, ale bylo třeba najít a koho sedřít lépe z kůže, než práce chtivého studenta. Nafasoval jsem kýbl (viz. minulý update s vírem), stěrku, saponát, velké lešení a dostal za úkol umýt stěnu a okna podél haly (je to spíše továrna než pekárna, denně vyprodukuje tisíce kusů pečiva a importuje i do Singapuru). Nejlepší je, že jsem si mohl zvolit délku šichty. Vidina peněz ji vytlačila až na 10 hodin denně. Stát na lešení a dřít zaprasenou budovu není sranda, druhý den mě bolel každý sval na těle a takhle ztrávený týden jsem si nedokázal představit. Pro dokumetnaci extrémního stavu zažrané špíny přikládám fotku.


Celý týden jsem tedy umýval a umýval, akorát v pátek byla velká objednávka, tak jsem šel pomoct Ozzikovi Scottovi do mrazáku balit housky. Ostatní pracovníci v pekárně pracují stereotypně u pásu a mají šichty od půl třetí ráno do půl třetí odpoledne. Nakonec asi můžu být rád, že jsem na čerstvém vzuchu a tzv. svým pánem (;-D). Jo jinak mám další vtipnout příhodu. Když jsem byl tázán na své jméno, hbitě a pyšně jsem odvětil s krásnou váslovností Fak Laf! (tak aby to co nejpřesněji znělo jako Fuck Love [překlad google - seru na lásku]). Australanka a Filipínka se v tu chvíli mohly potrhat smíchy a dohodly se, že bude lepší, když mi budou říkat jinak.

Na sobotu jsem si sehnal nějaké stěhování. Nevěděl jsem co mě čeká, dostavil jsem se na místo setkání (vlaková stanice) a byl jsem překvapen. Stěhování probíhalo ve vojenském střeženém objektu, kde bylo plno obrněných aut a cvičících vojáků. Stěhovali jsme starou kasárnu do nové budovy.


Nevím jak to mají ozzici (zkratka pro australany) pořešeno, ale dohodnuto bylo stěhování od 7:30 do 17:00. Po hodině a půl jsme to měli hotovo a že jako můžeme jít domů. Trochu nefér, dohodli jsme se, že zaplatí aspoň tři hodiny a že toho bude přiští týden více. Ale viděl jsem vojenský areál, projel se po něm autem a konečně měl díky volnému odpoledne trochu času na odpočinek. V neděli jsem pak šel na odpolední šichtu do IGA, teď píšu tohle a chystám se do postele. Zítra vstávám zase v 5.

Abych to nějak shrnul. Za minulý týden mám tedy bilanci 79 odpracovaných hodin. Přes týden jsem každé ráno vstával v 5. Na 7:30 jel do pekárny, kde jsem 10 hodin makal. Dal jsem sprchu a jel rovnou do supermarketu, kde jsem končil o půl 12. Kolem 1 doma, přečíst maily, vyčistit zuby a ve 2 jsem usínal. V 5 zase vstávat a takhle každý den. Kdysi jsme si s Arthurem říkali, že by bylo fajn, kdyby člověku stačily jen 3 hodiny spánku a mohl těch zbylých 21 nějak efektivně využít. Teď muží s klidem říct, že to nejde. Alespoň ne s takovou fyzickou námahou. Spát denně 3 hodiny má za následek to, že se Vás pak někdo ke konci týdne zeptá jestli berete drogy (fakt mé oči vypadaly špatně), někdo Vám řekne, že jste makal nejpomaleji za poslední dva měsíce (zkuste dělat rychle po tolika hodinách práce) nebo do sebe musíte kopnout redbull a litr coly aby jste měli nějakou energii. Trochu jsem to, ale přes víkend dospal. Konečně si uvařil teplé jídlo (vajíčka :-D) a uvidím jak to půjde. Na tenhle týden mám stejný rozpis, takže nečekejte žádný update. Nebude na to čas. Dva týdny to vydržím a pak bude asi třeba něco vypustit. Nepřijel jsem tady ze sebe sedřít kůži (už teď by mi mohl mé mozoly a opracované ruce závidět nejeden celý život těžce pracující důchodce!)

Mějte pohodový a méně prací nabitý týden než já! See you next weekend.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zdarec kamaráde australský, no vidím, že práce je teď tvojí oblíbenou činností:-D Hehe vždycky jsem věděl že jsi workoholik, ale 79 hodin za týden je řekl bych, no hoooodně:-) U nás už napadl sníh takže jsem nemohl zůstat doma, takže jsem letos už dvakrát stříhnul Čantorku, a musím uznat, že dva roky jsem tolik sněhu na hoře neviděl:-) Tak se drž no, už se těším zas na nějaké ty ,,běsy" tak už přemýšlej co škaredého uděláme Honzovi:-D Měj se Faklave:-) Svíďa

Anonymní řekl(a)...

zdravim meho odvazneho bratranka :) ....
ja vycerpana studiem a jinymi povinnostmi konecne jsem se po tak dlouhe dobe dostala na blog. prave stážuju na onkologii (nocni sluzba) po cekanem exitu jedne pacientky, a jinem behani jsem si konecne nasla cas procist cele stranky az od zacatku :)jelikoz uz vsichni ostatni pacienti spi. musim rict, cte se to lip nez lecktere knihy slavnych spisovatelu...jsem na tebe hrda!!! vim jake to je prchnout na delsi dobu z rodineho hnizda a najednou si uvedomit ze vse je jen na tobe. btw jak jde prani, zehleni? uklizeni a kuchteni? :-D asi na to ani nemas cas :¨D tak me napadlo jsou tam taky ťamani? nebo ti mame poslat nejake jednorazove levne tricka,trencle a ponozky do zasoby :) ... jeste bych toho chtela napsat hodne, ale ty musis mit vic nez jen 3 hodiny spanku tak te nebudu zdrzovat! SPI dele neni to moc zdrave, dlouhodoba skoro insomnie! at rodice nemusi mit o tebe strach, ze tam padnes za "klokani vlast". opatruj se tam a uzivej si a vychutnavej kazdou minutku!
fotky jsou taky paradni. byebye Zuzka

Vašucek řekl(a)...

Svíďa : Workoholik nejsem, jen je potřeba využít prázdnin a neomezené možnosti pracovní doby ;) O sněhu mám informace, musí to být pecka. Tak na minutu bych to semtam za ty 30°ky vyměnil ;-D

Zuzka : Čus Zuzek :) kua, Ty jsi tady taky zabloudila? Super! Nakousla jsi ožehavé téma, které bude zajímat určitě více lidí. Takže..

..uklízím, ehm, jak se to vezme, v rámci možností se dá říct, že ano!

Peru, z čehož mám asi největší radost, protože mi doma pračka s tisíci čudlíky a displejem připadala složitější než pc. Takže je docela úspěch, že vytáhnu z pračky voňavé věci, které se dají nosit.

Nežehlím. Nemám se tady před kým stydět. Lenka je doma a navíc mi to připadá úplně zbytečné, stejně se to za pět minut zmuchlá, ale sám jsem zvědav jak dlouho tuhle teorii budu razit.

Teď kuchtím jen jednou za týden o víkendu, jindy nemám čas. Vajíčko na měko už uvařím bez stopek a těstoviny taky. První level mám tedy za sebou!

Budu dbát Tvé zdravotnické rady a jdu do postele. Díkes, žes napsala.

Anonymní řekl(a)...

Zdárek .... Něco málo ohledně života u tebe a tady už jsme probrali,takže jen krátce .
Poslední dobou nějak nestíham sledovat co se tady děje,ale je fakt ,že když už si teda ten čas udělám stojí to zato''.Fotky pěkný(jak taky jinač .)) .A zažítku?habaděj,netajím fakt ,že trošku závidím.Hehe,sám vidíš,že je lepší se představit tak jak se opravdu jmenuješ a nepoužívat místní přízvuk:D,docela jsem se zasmál.Nemluvě o počtu odpr. hodin a te makačky co provozuješ,mám takový poit,že se budeš po návratu do ČR nudit.No,ale napsal jsem''krátce'' tak tedy at' se vede,jida chutnaj,trička drží tvar atdáále :P
GL kámo ... :)
Jero''