8. ledna 2009

Zase ta škola a výlet do Blue Mountains


V pondělí mi po dvouměsíčních prázdninách začala škola. Těšil jsem se, že napíšu, jak nezávidím spolužákům na vysokých školách zkouškové období, ale nemám se o nic lépe. Je nás sice ve třídě 9 a máme dva učitele, ze kterých jsem mimochodem unešený (styl a průběh výuky), ale první tři dny se ukázalo, že to nebude jen tak. Na každý den jsme nafasovali tak na dvě hodiny domácích úkolů...pokud tohle tempo bude pokračovat tak nevím nevím. Překvapivě mám nějakou motivaci se učit a nekašlat na to jak jsem to s oblibou praktikoval na střední. Dnes mi byla taky spolužáky doporučena obrovská knihovna nedaleko od školy s kvantem knih a skvělou studovnou. Hned zítra si jdu vyřídit vstupní kartu.

Na poslední prázdninový víkend jsem si naplánoval dvoudení výlet do Blue Mountains, nedaleko od Sydney (200 km). Hory byly pojmenovýny podle modrého oparu, který způsobuje olej, uvolňovaný eukalypty. Sbalil jsem si nejpotřebnější věci, spacák, samonafukovačku, pití, stativ a vyrazil vstříc nečekanému dobrodružství. Měl jsem naplánovaný trek kolem velkých Wentworth Falls (vodopády), přes údolí a známou vesnici Leuru až do Katoomby. Wentworth Falls jsem sice prošel, ale dále pešky se do výše zmiňovaných vesnic, nebylo možno, z důvodu zavřeného lanového mostu, dostat.

Plán B byl znám během půlminuty, všude mi bylo řečeno, že se nedá v Austrálii stopovat, lidé mají strach a nikoho neberou. Měl jsem dost času, tak jsem si řekl, že to ověřím. Nevím, zda to bylo mé na míle prostupující charisma, dětinský, ale přitom více než mužný pohled či má neutuchající krása, která okouzlila postarší dámu v Subaru Legacy, nicméně jsem na krajnici pobyl asi jen dvě minuty. Hned jsem se ji ptal, jak je možné, že mě vzala. Odpověděla, že byla několikrát v Evropě a že ví, že u nás je to běžné, jinak prý Australani opravdu stopaře neberou. Tak jsem měl zase projednou štěstí. Paní byla hodná, jela právě do Katoomby, kde jsem se chtěl dostat, vzala to přes vyhlídkovou objížďku kolem Leury, povyprávěla mi o ní a řekla, že je zbytečné se tam zastavovat (nothing special [nafink spešl]). Vyhodila mě u nejdůlěžitějšího bodu celých Modrých Hor, čímž je bájný skalní útvar Three Sisters (na fotce), který vznikl v důsledku eroze. Podle domorodé legendy skály zosobňují tři sestry, které uvěznil jejich otec, aby je ochránil, před mýtickou bytostí bunyip.



Sestoupil jsem dolů do údolí (které je vidět na fotkách) a prošel se děštným pralesem. Docela zvláštní pocit. Všude jsem o tom četl, viděl to v televizi, ale na vlastní kůži je to úplně něco jiného. Už vím, kde budou směřovat mé další cesty, subtropické pásmo je jasná volba. Stativ, jež se mi stal dobrovolnou přítěží, jsem netahal nadarmo. Podařilo se mi udělat pár povedených snímků, ze kterých mám radost.



Plánoval jsem přespat někde pod širákem a druhý den se vydat dále na západ do Grand Canyonu nebo do známých Jenolan Caves. Je však skoro pravidlem, že je celý týden hezky a zrovna když si naplánujete výlet, tak se počasí pokazí a schyluje se k dešti. U mě tomu nebylo jinak, v horách bylo i o dost chladněji a Arthurův letní spacák, telefonát a pozvání na nedělní bbq (především však má zhýčkanost z wellnes centra (lázní), dostupných každý den v novém ubytování) mě podpořily v myšlence ještě ten dej dojet zpět do Sydney. Nakonec jsem udělal dobře, protože Katoomba vypadala trochu jinak, než jsem si představoval (na fotkách jsem zachytil i domky s typickou tamní architekturou). Na asfaltu by se mi moc nocovat nechtělo a v deštném pralese bych se nejspíš neprobudil živý. Cestou na nádraží jsem nepotkal jediné schůdné místo na nocleh. Popis cesty zpátky (na černo :-D) si nechám až do čr. Tak barvitě a poutavě to nejsem schopen popsat. Těště se! Nedělní barbeque, noční (naked) koupání na Tamarama beach a návrat v brzkých ranních hodinách bylo příjemných zakončením prázdnin.

Fotky tady. (Bylo pod mrakem, takže jsou takové zašedlé. Špatné světlo hold člověk neovlivní a každý den není posvícení)

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Krása, já nevím co Ti k tomu mám ještě napsat, prostě krása, čtu to každý den tady, vyčkávám na každý nový článek... Dávej na sebe bacha a až přijedeš tak se těš!!!:-D Svíďa

Anonymní řekl(a)...

Nazdar!

Vyjimecne souhlasim se Svidou... :}

Abso -lutely fa-bu-lous! Spectacular!

Zajimave, ze Tri Sestry se daji najit uplne vsude...
A pohled na Blue Mountains - nepripomina vam trosku zarostlejsi Cufut Kale na Krymu??

Stopovani - bud si mel stesti, nebo vsichni kecaji - tady taky udajne nikdo nebere, ale ja se stopem dostanu vzdy kam potrebuji, tak nevim!

A stativ Ti tise zavidim, ted je sice vse ztuhle v mrazive nehybnosti, ale az potucky na jare zase roztaji, bude mi chybet...

Hodne stesti ve skole!

Arthur

Anonymní řekl(a)...

ty Vašku? a jak jsi se na ty vyhlídky dostával, tam jsou regulerní stezky? Jinak teda ty zážitky! (už ti začínám závidět) privět

Vašucek řekl(a)...

Zdravím Vás dva Ukrajince.

MDFK : Jop, regulérní stezky. Je to docela turistické místo, takže to je všude prošlapané ;)

Matthew řekl(a)...

Cau succek o zkouskovem mi ani nemluv radsi bych znova maturoval nez toto) ted jsem napriklad dokoncil praci do predmetu Informace a internet tak se kdyztak muzes podivat zde: http://easygug.blogspot.com/ a klidne bych radsi delal neco takoveho nez se ucil :D
tak se uc anglictinu bude se ti hodit- taky bych chtel umet poradne anglicky, snad se to naucim (nekdy :D)
mej se

Leñita řekl(a)...

Dechberoucí, zááááávidííííím :) ....další položka na seznamu "proč nikdy Vašíkovi neodpustím, že mě nenacpal do zavazadla" ;D mám strach, abych Tě na letišti nevítala se štosy papírů :D