3. ledna 2009

Silvestr - Sydney New Year's Eve 2009 (Fireworks)


Na Silvestra jsem se těšil. Odevšaď jsem slyšel, že je v Sydney nejlepší a největší ohňostroj na světě a ač výbušniny a petardy s přibývajícím věkem, rozumem a zkušenostma, nemusím, byl by hřích tohle propásnout. Tento rok stál samotný ohňostroj $6 000 000. (slovy šest miliónů australských dolarů - neuvěřitelné).


Do poslední chvíle jsem nevěděl, kde budu. Nakonec jsem zavítal na Cremorne point, odkud je skvělý výhled na operu i most a večer jsem ztrávil ve společnosti australského kámoše Beda (čti Bída - jako lesk a bída kurtizán) a jeho početné družiný kamarádů a spolužáků ze školy. Předtím jsem se však vydal na nákup alkoholu s chtíčem se poprvé na jížní polokouli opít. Docela překvapivé zjištění a další námět k zamyšlení. Absolutně tady postrádají jakoukoliv levnou pálenku (pražská vodka nebo jak se u nás jmenuje ten bolehlav za 60kč). Nejlevnější co bylo v bottle shopu (speciální obchod kde se prodává alkohol, v normálním obchodě nic nekoupíte), byla překvapivě Finlandia, která u nás, pokud se nepletu patří k těm dražším.

V 9 hodin byl ohňostroj pro děti. Měl jsem skoro celou dobu husí kůži a říkal jsem si, že jestli tohle je ten menší, tak jsem fakt zvědav na půlnoc. Něco jsem točil, a možná to i později nahodím ma youtube. Tak kukněte jak to vypadalo.



Fakt masakr. Nejzvláštnější bylo to, že jsem byl v kraťasech a v triku a stál jsem asi dva kroky od moře. Dostat se na druhou stranu zálivu do city bylo vzhledem k enormnímu množství lidí utrpení, následné vstávání po návštěvě baru taky.

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Giganticke, uchvatne, monstrozni, krasne, dechberouci, zbytecne!

Jenom maly dotaz - neni ten ohnostroj nahodou videt i z vesmiru??

Cele Sydney muselo po te szou asi hodne smrdet...coz?

Arthur

Anonymní řekl(a)...

Do nového roku přeji
radost, lásku, pohodu.
Ať Tě štěstí neopouští,
prostě prima náladu!
Zdraví - hlavně optimismus,
potřebuje organismus.
Projeď zemi tam i zpět,
budeš doma vyprávět.
Správné vykročení do nového roku,
s lahví zlatavého moku!!!

Přeji
Vavříkovi

Anonymní řekl(a)...

Uff, tak jsem se po nekolika dnech konecne dokousala ke konci, po dvou mesicich co jsem tu nebyla se toho hodne stalo jak u tebe tak u nas. Zaradila jsem se do pracujici tridy, ale divam se, ze ty taky makas jak sroubek. Kazdopadne hlavne ze si i uzivas. Zapomnel jsi napsat jestli ten ohnostroj pro dospele byl lepsi nez pro deti, ani Lenka nevedela, tak jsem zvedava =) v kvetnu se nechame ohromit ohnostrojem na Ignis Brunensis, ale je mozne ze tebe uz to neohromi.
Mej se tam fajnove.
Lidka

Leñita řekl(a)...

Tak přesně v těchto situacích Tě proklínám, že jsi mě nenapchal do kurfu...
Happy New year!!!

Anonymní řekl(a)...

Kámo, krásné to je no. Feejst krásné, jinak jako to účko v tom parčíku, no dost tak velké... řekl bych že monstrózní docela:-)

No a do nového roku ti přeji hodně krásných zažitků, zdarví štěstí, a ostatní už příjde samo:-) Svíďa

Anonymní řekl(a)...

Kámo, parádka! Libi se mi i to skloubení s hudbou, to u nás bohužel není moc časté. Je to nádhera!

Do Nového roku ti přeju hlavně zdraví, zbytek si obstaráš sám a nebo si tě to najde! Ať už u protinožců nebo doma.

Na konec jen otázečka; tak jsem se zamýšlel, když už se po Sydney pohybuješ každý den, jak dobře se v něm už vyznáš?

Venca

Vašucek řekl(a)...

Arthur : Monstrozní to fakt bylo a smrad jsem ani moc necítil..přímo v okolí ohňostroje, ale určitě byl. Jinak nevím, jestli je to z vesmíru vidět :) je to možné.

Vavříkovi : Děkuji a zdravím Olomouc!

Lidka : Ohňostroj ve 12 byl mnohem lepší než pro děti! Na Ignis mrknu a uvidíme ;)

Hruška ;-P

Svíďa : Taky přeju všechno nej. Btw, účko je nic, kdybys viděl ten park v hale...

Venca : Tož tobě taky štěstí do nového roku a hlavně ve škole.

V Sydney (centru) se vyznám poměrně dobře, na to kolik je tady dráh metra a ulic celkem pohoda. Chodím bez mapy a už se tady neztratím a ani se neptám :) docela znám už i názvy ulic (co bydlím v centru) a když nevím, tak se mrknu na informační mapy, které jsou rozmístěny na hodně místech ve městě. Kdybych to měl porovnat, tak si troufám říct, že Sydney znám už lépe než Frýdek - Místek. Je to s podivem, když jsem tam tak dlouho studoval...ale tady už jsem toho fakt hodně nachodil, hlavně ze začátky po různých památkách, muzeích atd.

Anonymní řekl(a)...

Čuus, úžasný ohňostroj,tiše závidím...přeji hodně štěstí do nového roku :-)!!! Kamča

Anonymní řekl(a)...

Zdravíčko pane :)
At' nevypadam nevychovaně ,taky přeji ještě jednou Úspěšný start toho Nového roku ...
Jinak ,Silvestr si mel určitě parádní jak tak koukám a o5 se přiznávám ,že drobátko pocituji zapach závisti :P ,ale jen malinko.) to jen tak btw...
Jelikož jsem si ohńostrojů moc letos neužil,(když ten můj nešel na tom''mrazu úkrutném''zapálit a pak mě přešla chut' koukat kolem :)) dík že ses pochlubil s ''Vašim'' :),moc hezký !

Hlavně at' se daří :) a podobně hezky ztrávené chvíle jen přibývaj ,to jen at' máš na jaře o čem vyprávět :P....čtu tě :)

GL kámo:)
Jero''

Anonymní řekl(a)...

Dobrý večír (k tobě ráno - užitečná to pomůcka ty hodiny :) ),
měla jsem trošku skluz se čtením, tak jsem to musela dneska dohnat.. :-)
Určitě přeju krásný nový rok a všechno, co se do něj přeje (nahoře to bylo nejednou psáno..)

K těm písmenkům, co jsem jich četla teď od půlky první stránky..
Nádhera.. oči lítají z řádku na řádek, a pokud se teda nesměju hlasitě, i tak se směju.. a trnu, chytám mráz co utíká po zádech, zatínám pěsti.. Závidím, a to odvahu a následující zkušenosti, jichž už v polovině svého výletu máš nasbíráno habaděj.. :-)
Psala bych psala.. Ale kdo to má pak všechno číst, hm?
Tak už jen popřeju štěstí a držím palec na zaťaté ruce..
Zdravím Nika, a určitě zdravím i za Peťku.. pá

Anonymní řekl(a)...

takovy slabsi fireworks :D neni nad cesle prskavky a propalenou bundu :D
jinak PF 09)
matthew

Vašucek řekl(a)...

Díkes moc všem :) mám radost, když vídím, že to někdo čte a nepíšu to nadarmo!

Niki : Potěšilo, děkuji. Zdravím Vás oba na Čeladnou!