27. prosince 2008

Klokaní maso, opera a Sydney to Hobart yacht race


Mé kulinářské umění dosáhlo vrcholu přátelé. Důkazem je poživatelný klokaní steak, jež se mi stal více než plnohodnotnou náhradou za vánočního kapra na štědrý den. Sice jsem oprskal celou kuchyň od oleje, rozvařil brambory a skoro si u přípravy zeleniny ukrojil prst, ale nic z toho mi nezabránilo si pochutnat nad skvělým kouskem masa. Už teď vím, že to nebylo naposled. Vepřové ani hovězí moc nejím, ale tohle je měkké, šťavnaté chutné a navíc tím chráním životní prostředí. Navíc jsem k tomu servíroval mistrovsky vychlazené bílé víno, které umocnilo již tak silný požitek z netradiční štědrovečerní večeře.



Při slovním spojení "chráním životní prostředí" si jistě mnoho z Vás zaťukalo na čelo. Ale je tomu opravdu tak. Nebudu to rozvádět, pro zájemce jen linkuju nedávný článek "Jezte klokaní maso, přispějete k čistšímu ovzduší, nabádá vědec". Pro moralisty jsem si dokonce nachystal i druhý článek, zabývající se mimojiné i etickou otázkou "klokan jako pokrm". Jakékoliv námitky či dotazy v příspěvcích.

Na zdejší štědrý den (25.12.) jsem se také ještě vypravil probádat vnitřek Sydneyské opery. Stálo to za to. Čím dál tím víc mě ta stavba dostává a nebylo by naškodu si tam zajít na nějaké hudební představení. Ceny jsou však bohužel mimo studentský rozpočet, ale uvidíme. (na fotce je největší sál, který pojme přes 2000 lidí)



Dnes 26.12. byl tzv. Boxing day. Většina obchodů prodávala zboží až s 50% slevou. V životě jsem neviděl ve městě tolik lidí. Všude fronty, přecpané ulice, každý ověšený deseti taškama a pln radosti z výhodné koupě. Nebyl bych to já, abych se neužíral otázkou, jak je možné, že prodejci něco slevní o 50% a pořád se jim to ještě vyplatí prodávat. Kolik pak musí být marže a reální výrobní cena? Raději to asi ani nechci vědět. Já se místo nakupování vypravil na Watson Bay, abych si prohlédl průběh 64. ročníku legendárního jachtařského závodu ze Sydney do Hobartu (hl.město Tasmánie), kterého se každoročné zůčastní stovky jachet.



Viděl jsem nějaké fotky z domu a vůbec si nedovedu představit, jak je všude bílo a pod nulou. Popravdě mi to docela chybí a na chvíli (10minut), bych to za tady tohle teplo vyměnil ;-D

Taky jste si možná všimli, že vlevo přibyl nový rámeček s časovými údaji. Zjistil jsem totiž, že si mnoho lidí při čtení blogu neuvědomuje, že mám o 10 hodin více. Teď jen mrknete a víte.

Pár nových fotek přidáno, tak prohlížejte.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

tak vzhledem k tomu,že já dám do pusy jen kuřecí maso,max dobře upečenou a hlavně bezžilnatou krkovičku,tak mi připadá to klokaní děsné a ještě k tomu...klokaní :( bobci...také hezké zvířatka to jsou :( ale marné,něčím se lidi musí živit...hlavně,že ti chutnalo ;))

je to strašně neobvyklé teďko číst a koukat se na tvoje fotky,kde popisuješ a je vidět,jak je tam teplo,když my už tu máme od 24.12. bílo,jsem zvědavá jak dlouho to vydrží!!!

tak sa maj fajňacko,barly

Anonymní řekl(a)...

Klobouk dolu pred klokani krmi! Vypoada to skvele - oproti minule prezentovanym testovinam znacny evolucni posun!

Jsem toho nazoru, ze jst se ma to, ceho je dost ... a kdyz je tam dost klokanu - proc ne! Navic opravdu skvele chutna!

Tech jachet je tam na mori pozehnane! Skoda, ze jsi je nemohl doprovodit az do Hobartu - moc bych Ti to pral! Mozna za rok?!?

Drz se!

Arthur

PS: Tabulka s casovymi udaji je super, jeste tam tak pridat Calgary a nemelo by to chybu ...heh:}

Anonymní řekl(a)...

Hmm já žasnu, kámo to vypadá luxusně to jídlo, tos opravdu vařil sám?!? Nikdo ti nepomáhal?

Jinak docela pěkný je Arthurův názor, že jíst ser má toho čeho je dost:-D

No nic končím, foť dále ať mám co sledovat a brzo se ukaž, už ani nevím jak vypadáš:-D Tak se měj a dávej na sebe pozor:-)Svíďa

Anonymní řekl(a)...

Vasku!

Za par hodin u Tebe konci letosni rok, v mnoha smerech tak prelomovy - pokud se nemylim, chlapecke srdce Ti zemrelo a muzske jeste nemas - tak at Te v tom nejen Novem, ale celem novem roce potkava jen to nejlepsi!

Hlavne tri komponenty, podle mne ze vsech nejdulezitejsi - idealy, vule, svoboda.

A toto trio radne a vydatne okorenene tou nejkrasnejsi esenci zivota - opravdovou laskou!

Preje

Tvuj nejvernejsi pritel

Arthur